Mohamed Omar

Expo – exponerar eller mörklägger?

Posted in Debatt, Sionism by Mohamed Omar on juli 25, 2009

ExpoTidskriften Expo beskriver sig själv som en antirasistisk tidskrift. De säger sig ha som uppdrag att exponera och granska rasism och främlingsfientlighet. Det låter som ädla målsättningar vilka de flesta anständiga svenskar skulle kunna skriva under på. Det ter sig därför förbryllande när man – med dessa målsättningar i bakhuvudet – går igenom gamla årgångar av tidskriften och finner att man aldrig, i ett endaste nummer, granskat den mest aktiva och extrema formen av rasism i dagens värld – den judiska.

Ingenstans på vår jord är rasismens ondska så systematisk, hjärtskärande, omänsklig, brutal och i total avsaknad av barmhärtighet som i den sionistiska entiteten Israel. Ändå kommer den som väntar på att i Expo få läsa om den mardröm som icke-judarna, de så kallade ”goyim”, genomlever under sionistiskt styre, att få vänta förgäves.

Förenta Nationerna har genom resolution 3375 från 1975 definierat sionismen som en ”rasistisk ideologi” fullt jämförbar med apartheid och den är, efter den sydafrikanska apartheidregimens fall, det enda kvarvarande exemplet på en rasistisk ideologi som bär upp och genomsyrar en stats officiella institutioner, lagar och politik. ”Sionismen är inte en fråga om religion utan uteslutande om ras”, sade ordföranden för Världssionistiska Organisationen, Max Nordau, i tidningen La Libre Parole den 21 december 1903.

Rasismen i Israel sanktioneras inte bara av staten, den omfattas av de judiska medborgarna. Under den nyligen genomförda Gazamassakern, när oskyldiga icke-judiska barn brändes till döds med kemiska vapen, utfördes en pålitlig opinionsundersökning som visade att hela 94 procent av de israeliska judarna stödde den blodiga massakern. Om detta tiger Expo. Glöm inte att före Gaza hade vi massakern vid Deir Yassin, och Sharafat, och Kibya, och Al-Sammou, och Sabra- och Shatila, och Jabalia och … Faktum är att Israels sextioåriga historia är historien om en serie massakrer och övergrepp mot icke-judar.

Mot denna bakgrund stiger Expos tigande till ett öronbedövande dån. Man skulle kunna tro att dessa hängivna antirasister borde vara intresserade av att exponera rötterna till denna dödliga form av rasism. Hur har den uppstått? Vilka är dess bevekelsegrunder? Varifrån kommer dessa föraktfulla och hatiska attityder till icke-judar? Åtminstone med samma flit som man undersökt de ideologiska källorna till den nationalsocialistiska rörelsen och den vita rasismen. Ty utan en ordentlig genomlysning av den judiska rasismen blir Israels behandling av palestinierna obegriplig. Men icke. ”Judisk humor” sägs bottna i den judiska traditionen, men orsakerna till judarnas attityder mot icke-judar, söks alltså på andra håll. När det kommer till den judiska rasismen ägnar sig Expo mer åt mörkläggning än åt exponering.

Ingen av de små och obskyra nazistiska grupper som ägnats spaltmeter i nummer efter nummer av tidskriften har ens kommit närheten av det råa rasistiska våld som helt öppet utövas av den sionistiska entiteten. Det finns faktiskt mer att läsa om den judiska rasismen i Ha’aretz, Jerusalem Post och andra israeliska tidningar än i Expo! Apropå nazismen, den förste att mynta begreppet ”nationalsocialism” var den judiske rabbinen Moses Hess, även kallad ”kommunistrabbinen”, mentor åt den mera kände Karl Marx. I sin bok Rom och Jerusalem, som utkom 1862, förklarar Hess ordagrant: ”Hela historien har hittills handlat om en ras- och klasskamp. Raskampen är det ursprungliga och primära, klasskampen är det sekundära”. Den judiska nationalsocialismen, som sedermera kom att kallas ”sionism”, föregick alltså den tyska. Något som självklart inte nämns i någon av Expos ”djuplodande” och ”avslöjande” exponeringar av nazismen.

Israel var och är en nation skapad endast för judar. Enligt den israeliska ”lagen om återvändo” definieras en jude inte genom sin religiösa tro utan genom sitt judiska arv, som beror på föräldrarnas härstamning. En palestinier som fötts inom gränserna för vad som är Israel, och vars familj levt där i tusentals år innan de fördrevs av den israeliska armén, kan inte återvända till sitt hemland och bli medborgare i staten Israel. Däremot har en ateistisk jude, född i New York, som inte kan någon hebreiska, invandra till Israel och få medborgarskap omedelbart.

De palestinier, som blev kvar i Israel efter den etniska rensningen, utsätts, trots att de officiellt är medborgare, för diskriminering. I Israel finns det städer och bosättningar där det är olagligt för palestinier att bo. Landet har segregerade bostadsområden och bostadskomplex, skolor och rekreationsanläggningar där palestinier inte släpps in. Palestinier tillåts inte göra militärtjänst och trots att de idag utgör mellan 15 och 20 procent av den israeliska befolkningen, har de aldrig fått en motsvarande representation i den israeliska regeringen.

Rasim mot judar, det vill säga antisemitism, klandras och kritiseras i vartenda nummer av Expo. Till och med sådant som inte är rasism mot judar, till exempel objektiva faktauppgifter om judisk inblandning i bolsjevismen, stämplas som antisemitism! Detta medan judars rasism mot andra förtigs, ja den existerar inte. Och den som vågar påstå något annat, som har modet att lyfta fram den judiska rasismen, denne är, hör och häpna – rasist!

För den som finner det märkligt och ologiskt att Expo, den antirasistiska tidskriften, sopar denna viktiga fråga under mattan, kan man behöva påminna om att tidskriften de facto finansieras av judiska sionister, det vill säga rasister. För att tala klarspråk: Expo är inte alls vad de utger sig för att vara, de opererar under falsk flagg, Expo är inte en antirasistisk tidskrift, de har tvärtom en rasistisk judisk agenda.

Du skall icke exponera den judiska rasismen

På grund av min kritik av den judiska nationalsocialismen och dess våldsamma rashat har jag dragit på mig uppmärksamhet från Expo. Eftersom de kallar sig en antirasistisk tidskrift kunde man få för sig att de skulle uppskatta och lovorda min antirasistiska verksamhet. I stället ägnar man, i nr 2 2009, två svamliga och osakliga artiklar till att svartmåla mig. Den första bär rubriken ”Näthets. Bloggande antisemiter” (s. 20-25) och tar upp bloggar som vågar kritisera Israel, Israellobbyn och judisk herrefolksmentalitet, medan den andra artikeln, ”Kamp mot det moderna” (s. 40-43), försöker, men misslyckas, att presentera den franske tänkaren René Guénon och den traditionalistiska världsåskådningen på Exponivå för Expoläsare.

Artikeln om ”näthets” kretsar helt kring min blogg och framför allt min intervju med sionistkritikern Lasse Wilhelmson, ”Värstingen” (31/3 2009). Jag och Wilhelmson, som dessutom har judisk etnisk bakgrund, kallas helt fräckt för ”hetsare” eftersom vi tar upp, exponerar och kritiserar den sionistiska hetsen mot icke-judar, rasismen mot icke-judar och våldet mot icke-judar, som kommer till konkret uttryck i den pågående folkmordspolitiken mot palestinierna. Vi gör det som Expo borde göra! Men på grund av vårt starka avståndstagande mot judisk rasism stämplas vi av denna förment antirasistiska tidskrift som ”rasister”! När det kommer till den judiska rasismen, dess ursprung och konsekvenser, väljer man konsekvent att mörklägga i stället för att exponera.

Författare till artikeln om näthets är Charlotte Wiberg, en sionistisk aktivist med en lång meritlista av trogen tjänstgöring åt apartheidregimen i Israel. Hennes fanatiska sionism växer stundtals till rent komiska proportioner. I ett inlägg på den egna bloggen Kamferdroppar från den 4 maj 2009, ”Vad är världssionsimen?”, förnekar Wiberg att det överhuvudtaget existerar någon ”världssionism”. Kära Charlotte, finns inte World Zionist Organization? Enligt gängse uppslagsverk grundades denna organisation (som enligt Wiberg endast existerar i konspirations- teoretikernas fantasi) år 1897 och har idag sitt huvudkvarter i Jerusalem. I samma veva påstår Wiberg att Israel, världens mest rasistiska samhälle, inte är rasistiskt! Vad må vi kalla en sådan hejdlöst ohederlig, politiskt motiverad förträngning av den empiriska verkligheten? Rasismförnekelse? Hon bör hädanefter, efter gammal god Expo-sed, varje gång hennes namn nämns, tillfogas epiteten ”rasismförnekare” och ”sionismförnekare”. På sin blogg beskriver hon sig själv som ”skeptisk mot verkligheten” – en förvånansvärt ärlig självbeskrivning! Förutom sionism propagerar tant Wiberg för bland annat pornografi och prostitution.

Wiberg börjar med att säga att yttrandefrihet visserligen är en god sak, men att den har sina mindre goda skuggsidor. ”Det råder ingen tvekan om att internet och alla dess möjligheter har breddat samhällsarenan och det offentliga samtalet rejält – på gott och ont. Den ökade friheten att själv publicera sig utan att grindväktare i form av redaktörer lägger sig i innehållet betyder naturligtvis också att gränserna för vad som öppet kan sägas förflyttas allt mer.”

Ett av de mindre goda uttrycken för den nya friheten heter Mohamed Omar: ”På sin blogg samlar han texter som befinner sig skärningspunkten mellan en islamistisk och en högerradikal traditionalistisk tanketradition”. Bland det ondskefullaste som publicerats på min blogg är den tidigare berörda intervjun med ”värstingen” Lasse Wilhelmson – ”en intervju där starkt antisemitiska uppfattningar kommer till uttryck”.

Wiberg anser att anständig, det vill säga sionistisk, etablissemangsmedia måste reagera mot Omars missbruk av friheten. De bör ”ta den anda som Omars blogg uttrycker på stort allvar. Omar uppträder som en slags gränsgångare som samlar radikala röster från såväl vänster- som högerinriktade samt pro-islamistiska miljöer omkring sig”.

Hon radar sedan upp Wilhelmsons ”ondskefulla” åsikter, som förvisso är sakligt korrekta och väl underbyggda, utan att ens försöka bemöta dem. Wiberg vet att hon skulle golvas direkt i en fri debatt med Wilhelmson. Därför ropar hon på censur och inskränkningar av yttrandefriheten. Eftersom hon antagligen också vet att det Wilhelmson säger är sant kan hon inte annat än kringgå sakfrågan och flytta fokus till en diskussion om ”den nya nätfrihetens faror” och hur samhället bäst ska kunna hantera den. Jag hade mycket hellre velat läsa en polemisk artikel där hon tar sig an att vederlägga Wilhelmson på punkt efter punkt. Men en sådan artikel får jag se mig i månen efter. Ty Wilhelmson har rätt på varenda punkt. Hans synd är inte att förvränga fakta, utan att vara fräck nog att säga sanningen. Den sanning som Expo vill mörklägga.

Vilka står bakom Expo?

Varför mörklägger Expo den judiska rasismen? För att få ett svar på den frågan är det nödvändigt att ta en titt på tidskriftens chefsideologer, finansiärer och kadrar. Expo stöds, enligt egen utsago, av den judiska frimurar-organisationen B’nai B’rith och dess underorganisation Anti-Defamation League (ADL). Tidigare tackade Expo ADL i varje nummer.

ADL är en judisk organisation för etnisk aktivism som verkar för att kväsa all kritik av Israel och sionismen genom diverse fula metoder. ADL har ett intimt samarbete med den israeliska säkerhetstjänsten Mossad, vilket avslöjades i en självbiografi av ADL-höjdaren Arnold Foster (Square One: A Memoir, 1988). Svenska Kommittén mot Antisemitism (SKMA) är den svenska filialen till ADL. Personer från SKMA skriver regelbundet i Expo. Värt att notera är att vår egen tant Wiberg inte är den enda sionisten som gillar pornografi. En av ADL:s finansiärer är porrkungen Larry Flynt från Hustler och ADL har även utsett Hugh Hefner, mannen bakom Playboy, till mottagare av organisationens hederspris – ”Frihetsfacklan”.

ADL stämplar, liksom Expo, all seriös kritik av Israel som ”antisemitism”. 1974 publicerades en ADL-skrift, The New Anti-Semitism, där ADL-chefen Benjamin Epstein skriver att ”kritik av Israel avspeglar en okänslighet gentemot de amerikanska judarna, och är därför en form av antisemitism”. När Alhambra förlag gav ut ex-juden Israel Shamirs bok Blommor i Galiléen (2003) reagerade Expo efter sina ADL-instruktioner med hätska anklagelser om antisemitism (”Alhambra ger ut antisemitisk författare”, Expo 2004-06-21). Varför? Jo, därför att Shamir kritiserar det systematiserade judiska rashatet mot palestinier i Israel.

Ansvarig utgivare för Expo är den judiske medieprofilen Robert Aschberg, tidigare aktiv inom Sveriges Kommunistiska Parti (SKP), barnbarn till den judiske bankiren Olof Aschberg (1877-1960), även känd som ”Lenins bankir” eller ”den röde bankiren”. Olof hjälpte till att förmedla ekonomiska medel från den judiske finansmannen Jacob Schiff i Förenta staterna till bolsjevikrevolutionen i Ryssland. Han hade därefter synnerligen goda affärsförbindelser med Sovjetunionen och bildade Ryska handelsbanken i Moskva 1921.

Olof Aschberg åkte runt i Ryssland och plundrade kyrkor och kloster på värdesaker, bland annat gamla ryska ikoner. Stulna ryska juveler deponerades i Sverige och stulna guldmynt smältes ned och förseddes med svenska stämplar. I sin nya bok, History’s Greatest Heist. The Bolshevik Looting of Russia, utgiven 2009, skildrar Yaleprofessorn Sean McMeekin bland annat bankmannen Olof Aschbergs arbete för att tvätta stulna ryska rubelmiljoner åt den kommunistiska regimen i Moskva efter första världskriget.

I den illa beryktade intervjun med Lasse Wilhelmson nämner han det dominerande judiska inflytande inom bolsjevismen, faktum är att det som i våra skolböcker kallas för den ”ryska” revolutionen i själva verket var ett judiskt maktövertagande. De judiska bolsjevikerna igångsatte en fruktansvärd och systematisk förintelse av miljontals ryska kristna. Kyrkor och moskéer förstördes, men inte en enda synagoga. I sina memoarer skriver Olof Aschberg entusiastiskt att ”det som Sovjetunionen uträttat övergår hans djärvaste förväntningar”.

Robert Aschberg fullföljer sin familjs långa tradition av judisk etnisk chauvinism. Genom sin post på Expo har han sett till att tidskriften ihärdigt främjar judiska etniska intressen. Men Aschberg är långt ifrån den enda judiske aktivisten bakom Expo. Tidskriften finansieras av investmentbolaget Proventus, som grundades 1980 av den judiske kapitalisten Robert Weil (som även grundat Judiska museet i Stockholm). Två andra judiska kapitalister, Gabriel Urwitz och Mikael Kamras, har varit involverade i bolaget. Kamras är dessutom styrelseordförande för den sionistiska tidningen Judisk Krönika stiftelse. Förutom att stödja Expo samlar dessa kapitalister in medel till ockupationen och koloniseringen i Palestina.

Robert Weil var en av de få som tjänade på IT-kraschen 2001, genom att placera stora summor i negativa positioner på New York-börsen. Sedan 2003 är Daniel Sachs chef för Proventus. Han är sonsons son till Nordiska Kompaniets judiske grundare Josef Sachs och svåger till Marcus Wallenberg. Innan Sachs blev chef för Proventus var han VD för det svenska riskkapitalbolaget Segulah i vilket den ovan nämnde Gabriel Urwitz är styrelseordförande. Segulah grundades 1994 och förvaltar för närvarande drygt 8,5 miljarder kronor. De har skänkt en hel del pengar till Israelinsamlingen. Segulah är hebreiska för ”utvald”, och läran om utvaldheten, herrefolkstanken, utgör som bekant både kärnan i den judiska rasismen och motorn i sionismens koloniala projekt i Palestina.

Urwitz har även ägt företaget Purim AB. Purim är en årlig judisk helg som firas i månaden Adar. Man firar då hur judarna på 400-talet anställde massaker på 75 000 perser. Bland annat så äter man bröd som benämns ”Hamans öra”. Haman var enligt Bibeln en persisk minister. Ätandet av detta bröd ska symbolisera hur man äter fienden, icke-juden Hamans kött. Bland judar kallas denna makabra ritual ofta för en ”glädjefest”. Det var under denna högtid som den judiska bosättaren Baruch Goldstein gick in i en moské i Hebron och sköt ned över 50 bedjande muslimer.

Hur bör muslimer förhålla sig?

Muslimer bör på alla sätt bojkotta Expo och de bör varna sina bröder och systrar för den. Expos anspråk på att granska och motverka rasism är falska. Som jag har visat stöder de och deras finansiärer i stället aktivt den judiska rasismen som drabbar våra trosfränder i Palestina. Expo använder sig av trotskistiska, entryism-liknande metoder, som går ut på att kapa ädla syften och ta udden av dem. Man bildar organisationer med ett ansikte utåt och ett annat inåt. Lev Trotskij var för övrigt en judisk frimurare som understöddes av Jacob Schiff, Olof Aschbergs affärs- kollega, för att genomföra det judiska maktövertagandet i Ryssland 1917. Den antirasistiska kampen är ädel och rättfärdig, förvisso, varje sann muslim bör bekämpa rasism, men det innebär inte att man skall låta sig luras av tomma slogans, en sann muslim bör ju också vara klok och vaksam.

Muslimer bör vara på det klara med att Expo tjänar fientliga intressen. De är inte mot rasism, Expo är tvärtom för judisk rasism och judisk överhöghet. Miljoner palestinier lever i flyktingläger och kan inte återvända till sitt hemland, som blivit stulet, eftersom de räknas som undermänniskor, ”goyim”, utan normala mänskliga rättigheter. De är offer för den brutala judiska rasismen, herrefolksläran, som de judiska kapitalisterna Robert Weil, Gabriel Urwitz och Mikael Kamras finansierar med den ena handen, samtidigt som de med den andra handen finansierar den ”antirasistiska” tidskriften Expo. Till skillnad från palestinierna, kan Weil, Urwitz, Kamras, Aschberg och de andra judarna, när som helst, på grund av sin judiska härstamning, invandra till Israel och erhålla medborgarskap. Om det inte redan är det vill säga.

I december 2007 gav Expo pliktskyldigt ut ett intetsägande temanummer om islamofobi. Deras nyvakna engagemang i frågan saknade dock både patos och intellektuell hederlighet. Även i detta nummer, liksom i alla de föregående, var den judiska agendan närvarande. Israellobbyns roll i den tilltagande hetsen mot muslimer granskas inte och man ursäktar dessutom den så kallade ”islamkritiken”, som, om den hade riktats mot judendomen, i form av en i västvärlden otänkbar ”judendomskritik”, omedelbart hade stämplats som grov antisemitism. För Expo är sådana dubbla måttstockar naturliga – islamofobi får inte, under några som helst omständigheter, jämföras med antisemitism, ty det utvalda folkets lidande är unikt förklarar redaktören Daniel Poohl i nr 2 2008:

”Det är lockande att jämföra islamofobin med antisemitismen. Genom att betrakta islamofobin utifrån samma förklaringsmodeller som hjälper oss att identifiera antisemitism kan vi öka förståelsen för de antimuslimska idéerna. Men jämförelsen ger inte hela bilden. Den är också riskabel. Genom att påstå att islamofobin har tagit antisemitismens plats förminskas och bagatelliseras antijudiska idéer och uttryck.”

Att i ett temanummer om islamofobi inte med ett ord beröra den avgörande kopplingen mellan sionism och islamofobi är en minst sagt anmärkningsvärd försummelse. Man nämner visserligen Bat Ye’ors och Arieh Eldad och andra islamofobers judiska bakgrund, men ingen analys görs av deras judiska tillhörighets betydelse för deras aktiviteter. Eftersom de som sionistiska judar identifierar sig med den judiska staten Israel ligger det självklart i deras intresse att göra dålig PR för muslimer. I stället upprepas mantrat om att islamofobi är en nästan uteslutande ”högerextrem” företeelse. Dagens islamofobi är, som alla insatta (även Expo) vet, till stor del ett sionistiskt företag och den är intimt sammanflätad med Israels agenda. Om man liksom Expo förnekar detta sammanhang kan man aldrig på allvar förstå islamofobin. Expo nämner en demonstration i Bryssel mot islam. Poohl skriver:

”11 september 2007. Sex år efter terrorattacken mot World Trade Center i USA samlas ett hundratal personer utanför EU-parlamentet i Bryssel. De har kommit för att hålla en tyst minut – och för att protestera mot den, i deras tycke, växande islamiseringen av Europa.”

Demonstrationen arrangerades av organisationen Stop Islamisation of Europe (SIOE). När man går in på deras hemsida möter man en banner som säger ”Support Israel”. Förutom demonstration mot islam 2007 arrangerar de även andra typer av demonstrationer, som Poohl väljer att förbigå med tystnad. Jag tror jag vet varför.

MASS RALLY FOR ISRAEL IN TRAFALGAR SQUARE

Join the Jewish community and other friends of Israel this Sunday in Trafalgar Square.

Organised by the Board of Deputies of British Jews and the Jewish Leadership Council, and with the support of the major organisations of Anglo-Jewry and other friends of Israel.

Sunday 11th January 2009

Detta är ett återkommande mönster inom islamofobin. Man demonstrerar mot islam ena dagen, för Israel den andra, klagar på att muslimer vill inskränka yttrandefriheten ena dagen, försöker inskränka den för Israels räkning den andra, varnar för att islam förenar tro och politik ena dagen, hyllar sionismens förening av tro och politik den andra, anklagar muslimer för antisemitism ena dagen, försvarar den sionistiska rasismen mot araber den andra, och så vidare.

Bara en fullkomligt blind och döv kan undgå att se hur genomsionistiserad den islamofobiska miljön är. Robert Spencer, chef för Jihad Watch, en grovt vulgärislamofobisk sajt, kallas av Expo för “en organisation som bevakar extrem islamism och islamsk antisemitism”. Ingenstans nämns att Spencer också är en extrem sionist som öppet stöder den judiska statens ockupation av Palestina. Hans sajt är ett viktigt nav för den sionistiska islamofobin och antiarabismen. Spencer förnekar också förintelsen av det palestinska folket, Al-Nakba, och förringar deras lidande.

Expo listar en rad bloggare man hävdar är islamofobiska utan att nämna att samma bloggare dessutom är sionister och stöder Israels folkmordspolitik. De flesta av dem har väl synliga pro-israeliska banners på sina bloggar. Expo bidrar med sitt temanummer inte ett dugg till förståelsen av islamofobin, utan tvärtom fördunklar man och blandar bort korten. Jag har själv gjort det till en vana, att varje gång jag stöter på en ”islamkritisk” artikel i någon av våra tidningar, genast kolla upp vad samme artikelförfattare har skrivit om Israel och sionismen. I 90 procent av fallen fann jag att de som kritiserar islam också försvarar Israel och sionismen. Det är talande. Eftersom jag har ägnat mig åt detta i mer än tre år nu är jag ganska bevandrad i det islamofobiska landskapet och kan säga säkert att det finns mer än bara ”kopplingar” mellan den islamofobiska och den sionistiska miljön. Varje muslim borde själv försöka sig på sådan enkel undersökande journalistik eftersom etablissemangsmedierna vägrar att ta i frågan. Nästa gång du läser en ”islamkritisk” artikel, kopiera författarnamnet och googla på ”namnet + Israel”, till exempel ”Dilsa Demirbag-Sten + Israel”. Inom några veckor kommer du att ha sambanden ganska klara för dig och du kommer att ha blivit betydligt klokare än av vad du någonsin kunnat bli av att läsa Expos temanummer om islamofobi. Det är en mycket enkel och billig form av research. Och när du ändå är igång så kan du pröva ett annat experiment. Gör så här: tag vilken text som helst från en islamofobisk sajt och byt ut ordet ”muslimer” mot ”judar”. Resultatet skulle bli rent kriminellt, bokstavligen.

112 svar

Prenumerera på kommentarer via RSS.

  1. SoloJuve said, on juli 25, 2009 at 2:53 e m

    Oerhört informativ artikel. Tackar så hemskt mycket Omar.

    MVH

  2. Anarkokonservativ said, on juli 25, 2009 at 3:25 e m

    Expo har en lika skev bild av verkligheten som Der Stürmer en gång hade fast inverterat.

    Gällande Charlotte Wibergs totalitära uttalande om att, bl a denna blogg, skulle handla om att missbruka friheten så är det bara det gamla vanliga argumentet från tyranner och diktaturer hon använder, d v s att friheten inskränks för kriitiker för det handlar om farligt missbruk som tyrannen ser det.

    Israel börjar bli mer och mer desperat. När oljan närmar sig sitt slut kommer USA att släppa Israel som en het potatis. Det är detta scenario som skrämmer skiten ur sionisterna och Israel-lobbyn.

    I en inte alltför avlägsen framtid riskerar Israel att stå helt utan allierade och utländskt stöd.

    De som får betala med sitt blod för desperationen är palestinska civila män, kvinnor och barn i Israels allt mer desperatat krig (och andra gojim som i Libanon-kriget)!

  3. Said. D. said, on juli 25, 2009 at 3:47 e m

    Alldeles utmärkt och lyckas alltid på löpande band med att slå huvudet på spiken Mohamed. Vi kan tillexempel nämna den pro-sionistiska vitmakt partiet i Storbritannien BNP National som är vurmad för Israels makt dominans över den muslimska världen och en av dess medlem uttryckte sitt stöd öppet för den sionistiska massaker på civila i Gaza. Kanske tidningsskriften Expo har inte den moraliska styrkan att nämna det.
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=BNP+National+party+support+Israel&meta=&rlz=1R2ADRA_svSE337&aq=f&oq=
    Dessutom försöker pro-israeliska median i Sverige sopa det här under mattan eftersom det anses inte vara väsentligt att yppa judisk sionistiska kopplingar med anti-islamiska partier. För den delen vill inte jag kalla ett parti för Sverigedemokraterna istället rekommenderar jag er att kalla partiet för Israeldemokraterna vilket låter mer sammanhängande. Som sagt, sanningen ska alltid vara inlemmad med anti-semitism då i själva verket majoriteten av världens judar är av Askenazi (europeisk) ras.

  4. Anders said, on juli 25, 2009 at 3:51 e m

    Det här var en oerhört lärorik artikel. Jag kommer aldrig mer att ta denna tidning på allvar. Tack Omar!

  5. Abdullah Mustafa said, on juli 25, 2009 at 4:14 e m

    salam. Omar, du ska ha ett stort tack från oss muslimer. Du har fått oss att inse hur falsk elitens slagord är. Jag och mina muslimska vänner kommer aldrig mer att tro på det Expo skriver. Må Allah belöna dig. Det är många muslimer som följer din verksamhet, men inte vågar ta ett aktivt steg. Men vi kan tydligt se hur muslimer sakta men säkert börjar aktiveras, bland annat tack vare dig.
    Salam.

  6. Ali said, on juli 25, 2009 at 4:20 e m

    Jag gjorde skrev in ordet ”antisemitism” på Expos sökmotor och fick fram 116 träffar. När jag gjorde samma sak med ”islamofobi” fick jag däremot endast 14 träffar. Detta är en tydlig indikation på att det du skriver stämmer bra med verkligheten.

  7. sai84 said, on juli 25, 2009 at 4:25 e m

    alldeles utmärkt skrivet Mohamed och fortsätter med att slå huvudet på spiken på löpande band. Jag undrar bara om tidskriften Expo som föreställer sig att vara anti-rasistisk skulle ha råg i ryggen att yppa den judiska rasismen och dess makabra brott gentemot folket i Gaza eller i södra Libanon? Dessutom varnar jag er om dessa cyniska angrepp från israeliska armén.
    http://www.facebook.com/album.php?aid=92163&id=510668119&comments=#/video/video.php?v=45693224647&ref=nf

    Om tidskriften Expo postulerar om att högerextrema partier håller på att expandera i diverse europeiska länder, varför exponeras inte att dessa partier är vurmade för sionismen och ett exempel jag vill nämna är BNP National i Storbritannien där en av dess medlemmar har själv påpekat att han stöder Israel till 100 procent. http://www.google.se/search?hl=sv&q=BNP+National+party+support+Israel&meta=&rlz=1R2ADRA_svSE337&aq=f&oq= eller http://azvsas.blogspot.com/2009/01/neo-nazi-british-national-party.html

    Jag undrar om varken tidningskriften Expo, Aftonbladet, Dagensnyheter, Expressen och så vidare kommer att exponera detta? Det tror jag inte eftersom de skulle bli klassad som anti-semiter. Om ingen tidskrift har inklinationen av att exponera detta då tycker jag att de ska lägga ner och skriva om att högerextrema partier börjar vinna gehör bland invånarna i de diverse europeiska länder.

  8. Helena Palena said, on juli 25, 2009 at 4:48 e m

    Rädda judarna! Fördöm sionismen. Antisemitism – vilket konstigt ord. Judar och araber är semiter. De är ju bröder. Det borde väl döpas om till antisionism.

    Synd att du är muslim Omar. Du ska hålla dig från religionen. Det är bara skit. Judarna är Guds utvalda folk enligt Bibeln. Farligt Farligt med såna utfästelser. Undrar vem som har skrivit ihop gojan i både Koranen och Bibeln? Om vi inte kommer ifrån religionen finns det nog inget hopp för världen. Tyvärr!

  9. Anarkokonservativ said, on juli 25, 2009 at 5:42 e m

    Helena Palena:

    Du gör klyschiga och svävande påståenden om religion.

    Religion gör världen bättre och har mildrat, inte förvärrat krig.

    Det finns inget så blodigt som politik däremot. 1900-talets ideologiska krig har kostat mer liv än alla andra krig tillsammans under världshistorien.

    Utan religion finns inga spärrar som kan lindra. De materialistiska politiska ideologierna har ju bara denna värld, och detta liv, för ögonen och då kan man göra vad man vill mot sina moståndare.

    Ödmjuka dig och låt ditt hjärtas öga leda dig mot en andlig väg som passar dig. Våga söka andligt! Var inte en sådan sekulär klyscha!

    • RedMattis said, on januari 15, 2012 at 3:58 e m

      Religion är för de som är för svaga för att stå på sina egna två ben; spenderades hela livet rädda för att dö.

      Dessa svaga människor har lurats kämpa i blodiga krig för någon annans sak ropande ”Om gud vill!” sedan urminnes tider.

      Till detta kan tilläggas att få religioner är så farliga som de judeo-kristna religionerna. Det var denna skola av religion som tog ifrån kvinnorna sina rättigheter i Skandinavien på 1100-talet och detta följdes av häxbränningar och de vanliga hoten om helvette och skärseld för alla som inte tror rätt oavsett deras moral.

      Att någon kan hävda att den judeo-kristna religionen skulle vara god och förlåtande är med tanke på vad den beskriver borde vara absurt även för de som håller denna tro.

      Religion är det närmaste vi i världen har till en fiende eller ”ondska” att bekämpa.

  10. Peter - Nationalsocialist said, on juli 25, 2009 at 5:49 e m

    Jag kan bara tacka för ett väldigt bra inlägg Mohamed. Det är skrämmande hur sionisterna kan styra och ställa som de vill, utan att någon tillåts protestera. Tyvärr är gemene man för trög för att överhuvudtaget besvära sig med att undersöka det som media rapporterar och alltför hjärntvättad för att tro på personer som du. De ”vet” att du har fel, men inte varför.

  11. Niklas said, on juli 25, 2009 at 5:57 e m

    Lysande !

    Jag tackar så hjärtligt för denna härliga lässtund.

    Har länge anat att det är något som inte står rätt till med tidsskriften Expo och nu fick jag det bekräftat.

  12. Fredrik Asp said, on juli 25, 2009 at 6:22 e m

    Verkligen uppfriskande läsning, Omar. Kanske inte direkt några nyheter, men det är ändå skönt när fler och fler människor tar i de förhållandevis heta potatis som Expo och övrig rasistmedia faktiskt är. Hoppas att fler vågar röra dem nu. Och att de skalar av dem deras skal..

  13. Fredrik Gustafsson said, on juli 25, 2009 at 7:02 e m

    Mohamed Omars välskrivna och intressanta inlägg berör en oerhört viktig problematik, nämligen det utbredda hyckleriet kring alla frågor som involverar judiska intressen. Den svensk som i modern tid har skrivit bäst om detta är enligt min mening Jonas De Geer. Jag tar mig friheten att citera ett längre stycke ur hans essä ”Strövtåg på förbjudet område” som återfinns i boken Motströms:

    ”Allt som rör det judiska är idag så omgärdat av ängsligt hyckleri att knappt någon ens vågar använda ordet ”jude”, eller ”judisk” utan att det sker under speciella vördnadsbetygelser och krumbukter. Grundregeln är enkel: judiskhet får bara påtalas när det är för judar okontroversiellt, smickrande och gagneligt. I alla andra sammanhang anses det mycket otillbörligt att påpeka att någon är jude, och framförallt får man inte antyda att judisk grupplojalitet ens förekommer och kan ha ekonomiska, politiska och andra konsekvenser för ickejudar. Den som inte respekterar detta specifika kameleontprivilegium kan påräkna våldsamt fientliga reaktioner från organiserat judiskt håll och det är ytterst få som vågar utsätta sig för det idag. ”Antisemit” torde vara vår tids mest fruktade stämpel. Det är också den mest missbrukade. Som den amerikanske publicisten Joseph Sobran har formulerat det betecknar ordet inte längre en person som hatar judar, utan en person som hatas av judar.

    Vad som inte nog kan understrykas är att kritik mot ledande judiska organisationer eller en kritisk behandling av inslag i den judiska traditionen och historien på intet sätt skulle vara uttryck för något slags ”hat” mot judar generellt, vilket vissa krafter ständigt vill göra gällande. Rättare sagt: mäktiga judiska organisationer gömmer sig bakom denna falska premiss. Att all makt ska kunna kritiseras bör vara en självklarhet i ett fritt samhälle; judisk makt får inte ens diskuteras, inte ens påtalas, vilket är helt oacceptabelt.

    I själva verket är judarna det kanske mest etnocentriska och dessutom välorganiserade folket i historien. Därtill finns inom judendomen en urgammal tradition av misstänksamhet, fientlighet och rent av hat mot ickejudar. Den judiska etnocentrismen, rasismen och främlingsfientligheten är faktiskt en integral del av den traditionella judendomen, kodifierad i dess heligaste urkunder, Tanak och, inte minst, Talmud.

    Även om sannolikt de flesta judar inte alls delar dessa hänsynslöst etnocentriska synsätt och värderingar rör det sig inte om en mentalitet som hör det förflutna till och idag omfattas av bara några religiösa fanatiker på marginalen; denna etnocentrism präglar i hög – och tilltagande – grad ledande judiska organisationer som Simon Wiesenthalcentret och Judiska världskongressen. För att inte tala om staten Israel och dess amerikanska lobby med AIPAC i spetsen.”

    Den som vill läsa mer av Jonas De Geer kan med fördel botanisera bland hans blogginlägg på Motpol. Här är ett par länkar till texter med anknytning till de frågor som diskuteras i Mohamed Omars artikel:

    http://jonasdegeer.motpol.nu/?p=28
    http://jonasdegeer.motpol.nu/?p=40
    http://jonasdegeer.motpol.nu/?p=76

  14. sai84 said, on juli 25, 2009 at 7:26 e m

    Helena Palena som försöker rädda oss från en religioner i egenskap av Islam eller Kristendomen enligt hennes ståndpunkt kommer att gå i stöpet eftersom varken liberala krafterna eller de kommunistiska (socialistiska) krafterna i muslimska länder har absolut inte konsoliderat befolkningen och eller decimerat fattigdomen överhuvudtaget.

    Dessutom varför tror du att Islamiska krafterna i Mellan Östern börjar växa succesivt Helena? Ge mig några explicita svar på denna fråga tack.

    Dessutom vill jag även tacka ”Anarkokonservativ” som påpekade om att det är de materialistiska politiska ideologierna som har varit bevekelsegrunden för horribla krig, misär och fattigdom i världen.

  15. Dennis Berglund said, on juli 25, 2009 at 7:47 e m

    Walter Rosenberg aka Rudolf Vrba ”rymde” enligt egen utsago från Auschwitz april 1944 och författade The Vrba-Wetzler Report där han beskrev sina egna upplevelser i lägret. Rapporten är en av de tyngre byggstenarna i det som kallas ”Förintelsen”, och Vrba är att betrakta som ett kronvittne – ett av de viktigaste vittnena.

    Expo rekommenderar sina läsare att läsa Vrba:s bok ”Jag flydde från Auschwitz”.
    http://www.expo.se/2007/48_2023.html
    Expo skriver: Vrbas rapport ledde till att sanningen om Auschwitz spreds och han användes sedan som expertvittne vid flera rättegångar mot nazister.”
    (Bonnierägda TV4 visar ibland ”Flykten från Auschwitz” byggd på samma rapport från denne Rudolf Vrba.)

    Vad Expo verkar ”glömma” när det passar dom är att Rudolf Vrba avslöjades som en lögnare i det som kallas Zundelrättegångarna på 80-talet. I den första av två rättegångar mot Ernst Zundel visade det sig att Vrba hade ljugit ihop sin berättelse. När han avslöjades hävdade han sin rätt till ”artistisk frihet” för sitt verk – eller på ren svenska: Han erkände att han ljög, men ansåg att han hade rätt att koka ihop ren science-fiction.
    ”Attacked on all sides by Zündel’s lawyer, the impostor had no other recourse than to invoke, in Latin, the ”licentia poetarum,” or ”poetic license,” in other words, the right to engage in fiction.”

    Naturligtvis ”glömmer” Expo att upplysa sina läsare om att dom själva lutar sig mot ett falskt vittne. Dom rekommenderar helt enkelt läsarna att införskaffa en bok vars författare i domstol har erkänt att han har ljugit.

    Det finns mängder av material att läsa om Rudolf Vrbas misslyckade vittnesmål i denna rättegång. Bifogar endast tre st.

    http://www.ihr.org/jhr/v08/v08p417_Faurisson.html
    http://www.codoh.com/found/fndwitness.html
    http://www.codoh.com/newrevoices/nrtkvrba.html

    (Jag rekommenderar alla att göra en skärmdump av bifogad länk till Expo, alt. en PDF-utskrift.)

  16. Andreas said, on juli 25, 2009 at 10:03 e m

    Men herregud va ni olika folkslag tjafsar hit och dit. Detta är väl det ultimata beviset på att det inte är en speciellt bra idé att blanda en massa folkslag – resultatet har alltid blivit, och blir, skit. Ta era konflikter dit ni kommer ifrån och säger er vurma så förbannat. Vad har Sverige med allt detta att göra?

  17. Franz K said, on juli 25, 2009 at 10:22 e m

    Bra och lärorik artikel! Det där om Aschbergs förfäder kände jag t.ex. inte till, men kan inte påstå att jag är förvånad. Den judiska rasismen är i alla fall ett rätt stort problem för alla icke-judar, eftersom det är just de judiska rasisterna som kontrollerar vad som skrivs i de tidningar som 99% av befolkningen förlitar sig på för sin ”objektiva” information…

    Deras märkligt starka ogillande mot icke-judar kan visa sig på många olika sätt, t.ex. har de ju inte dragit sig från att handla med fattiga gojers organ: http://wodinaz.motpol.nu/?p=293

    • Fredrik Gustafsson said, on juli 25, 2009 at 10:36 e m

      Franz K:

      Blogginlägget som du länkar till innehåller en del häpnadsväckande uppgifter. Jag tänker framförallt på den judiska rabbinens uttalande att det är etiskt godtagbart att döda ickejudar för att ta deras organ. Uttalandet skall ha gjorts i tidningen The Jewish Week. Det vore intressant att läsa den artikel där rabbinens kommentar förekom. Är det någon som vet om den finns att tillgå på nätet?

  18. nils said, on juli 26, 2009 at 5:48 f m

    Kanske din bästa blogg, Mohamed! Hatten av!
    Undrar vilket karraktärsmord den Bonnier/Aschbrgs/Hjörne etc styrda median ska ta till nu för att få folk att inte läsa innehållet utan bara förfasas över vilken ”vidrig” person du är. Säkerligen blir du kallad rasist, ja, kanske t.o.m nazist, för att du du avslöjar just rasismen i nazismens närmast överlevande släkting sionismen.

    Hitler blev ju som nog alla vet finansierad av Warburg, Schiff, Bank f Englands Montague Normans protagé Schacht var Hitler finansminister etc. Det var först när Hitler gjorde en Lincoln, d.v.s skapade pengar vid sidan av det judiskt kontrollerade banksystemet som judarna förklarade krig mot Hitler(1933).

    Det samma gäller t.ex nazistpartiet i USA där grundaren sattes dit av bedrägeri och det uppdagades att det var ADL som hade finansierat honom.

    O.s.v

    Att försvara ett land som inte avskaffade slavhandel av ickejudisk personer i lag förrän 2006 och fortfarande ser i mellan fingrarna på sexslavhandeln, arbetsslavhandel etc med argumentet att vedrebörande är rasist är givetvis kvalificerat ut och invänt skitsnack. Men så kommer det nog låta. Det positiva är att de får allt svårare att täppa igen och tysta.

    Heder åt dig, Mohamed – du har guts!

  19. E. Dubois said, on juli 26, 2009 at 6:50 f m

    Mohamed Omar, menar du att det sionistiska problemet försvinner om staten Israel upphör? Eller är staten bara en del av problemet? Och hur ska det i så fall lösas?

  20. Helena Palena said, on juli 26, 2009 at 7:21 f m

    sai84: Varför växer krafterna?

  21. Per Olsson said, on juli 26, 2009 at 7:52 f m

    Ett av dina bästa inlägg hittills, Omar!

    Med risk för att ge vissa politisktkorrekta journalister skrämselhicka, men ändå: på patriot.nu finns två artiklar vilka berör om inte Expo, så samma ämne. Tror att de kommer att uppskattas.

    Den ena berör din motkombatant i SVT häromsistens, Manas fd chefsredaktör Babak Rahimi, den andra Skånska Dagbladets illa förtäckta islamhets.

    http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1084

    http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1168

  22. j-t said, on juli 26, 2009 at 8:26 f m

    Ang. Olof Aschberg:
    Söker man på ikoner och nationalmuseum hittar man följande länk:

    http://www.nationalmuseum.se/sv/Om-samlingarna/Maleri/Ikoner/

    ”Nationalmuseum har, utanför Ryssland, en av de största och finaste samlingarna av ikoner. Den donerades av bankmannen Olof Aschberg 1933. Donationen, som kompletterades 1952, är anledningen till att Nationalmuseum idag är ett av de ledande museerna inom området.”

  23. nils said, on juli 26, 2009 at 8:35 f m

    Lite intressant om Nazister i USA och deras kopplingar till judiska organisationer etc. En del av USA Fuhrerna visade sig vara judar, såsom Frank Cohen. Lite intressant att jämföra med spelet som spelas av expo.

    http://judicial-inc.biz/frank_collins.htm

    John Mearsheimer och Steve Walts bok ”The Israel Lobby & U.S. Foreigh Policy” finns på pirate bay som ljudbok:
    http://torrents.thepiratebay.org/5004990/The_Israel_Lobby___U.S._Foreigh_Policy.5004990.TPB.torrent

  24. Fredrik Gustafsson said, on juli 26, 2009 at 10:40 f m

    Den som till äventyrs tror att Mohamed Omar fantiserar när han talar om en specifikt judisk rasism bör läsa boken Postville: A Clash of Cultures in Heartland America av Stephen Bloom. Författaren är amerikansk jude och professor i journalistik vid University of Iowa. Boken, som är ett reportage och inte skönlitteratur, beskriver vad som händer i en liten stad i Iowa när en stor grupp ortodoxa judar från New York flyttar dit och startar ett kosherslakteri. Judarnas beteende väcker snart ortsbefolkningens avsky och leder till allvarliga problem för hela samhället. Författaren redogör utan omsvep för hur judarna i Postville beter sig mer eller mindre som antisemitiska schablonbilder. De visar prov på undermålig affärsmoral, luras, stjäl, ljuger, försöker pruta i alla möjliga och omöjliga sammanhang, vägrar umgås med de ickejudiska ortsborna och beter sig allmänt odrägligt. Judarnas öppna förakt för ickejudar löper som en röd tråd genom boken.

    Boken Postville visar tydligt att den judiska rasismen lever och frodas än idag. Och då bokens författare själv är jude, går det knappast att avskriva hans synpunkter som antisemitism. Postville är en viktig bok som alla som är det minsta intresserad av de frågor som berörs i Mohamed Omars artikel bör läsa.

    Boken kan köpas hos Adlibris för 130 kr:

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0156013363

    Och här är en länk till en recension:

    http://www.jewishtribalreview.org/postville.htm

  25. Sten said, on juli 26, 2009 at 11:28 f m

    Om fler hade ditt mod Omar skulle detta land och denna värld vara betydligt angenämare. Keep up the good work!

  26. Nordbo said, on juli 26, 2009 at 2:14 e m

    En intressant artikel. Nu förstår jag bättre vad Expo sysslar med.

  27. sai84 said, on juli 26, 2009 at 2:54 e m

    Jag vill bara passa på och tacka dig ”nils” för att du nämnde om att Hitler nazistiska partiet finansierades av judiska Rothschild bankirer och dess agenter, familjen Warburg. För att ackumulera fler information om detta kan man lyssna på Jim Condit Jr.
    http://video.google.com/videoplay?docid=6759022809518563654

    Jag undrar bara hur Expo kommer att reagera prompt om detta skulle nås till allmänheten runt om i världen?

  28. [...] hela artikeln: Expo – exponerar eller mörklägger? Skriven av [...]

  29. Fredrik Gustafsson said, on juli 26, 2009 at 3:40 e m

    Nu har Expos skribent Charlotte Wiberg presterat ett fullständigt substanslöst genmäle på Mohamed Omars artikel:

    http://kamfertext.blogspot.com/2009/07/nya-tider.html

    • Dennis Berglund said, on juli 26, 2009 at 4:42 e m

      Ja, det var verkligen totalt innehållslöst. Bara fina meningsbyggnader och det vanliga svamlet om ”extremism”. Ganska intressant ord det där – ”extrem”. Om nu MO är ”extrem” – vad är då normen vi ska jämföra med, alltså det inte är ”extremt”?
      Om jag motsätter mig etniska rensningar på Västbanken och imperialistiska krig, är det då att vara ”extrem”? Om jag läser Talmud och inser att det är väldigt obehaglig läsning – precis som De Gamla Moseböckerna är – är jag då att klassa som en ”extremist”?

      Charlotte Wiberg citerar även en rabbin som flummar om Förintelsemyten. Det är nu alla ska bli väldigt rädda. Förintelsemyten har just det syftet – att täppa till truten på all opposition med det sedvanliga argumentet ”-Glöm inte bort vad som minsann hände…”. Det är alltså föga överraskande att Wiberg spelar ut Förintelsekortet när hon blir trängd.

      Wiberg bemöter inte i sak, vilket betyder: Grattis, MO! Du vet att du har rätt.

      För övrigt: Senast jag tittade hade Nationaldemokraterna en orange färg – inte brun. Och blomman är en hjortronblomma.

    • nils said, on juli 26, 2009 at 5:33 e m

      Hon släppte igenom mig men kallade mig sedan ”hater”. Skrev ett till som hon nog inte kommer släppa igenom:

      ”Ser man på! Nästan en argumentering! Du orkar ju nästan argumentera (vilket du säger att du inte gör i din blogg – så vadan denna upprördhet – du erkänner ju själv att du inte orkar argumentera).

      Men att kalla mig ”hater” utan argumentering är ju nästa steg i argumentlösheten som mynnar ut i substanslöst svammel.

      Vad sysslar rasister med? Att substanslöst indela människor i olika grupper baserat på ras. Var har jag gjort det? Den som står för substanslösheten är du.

      Att inte kunna stå för att de som äger och styr expo har en sionistisk agenda och att det påverkar ert urval och form är oärligt. Varför inte bara erkänna? Din prosionistiska hållning där du gapar antisemit till alla som kritiserar detta faktum är vari det riktiga hatet ligger – d.v.s hos dig (eller kanske det snarare ska kallas feghet inför husse?).”

  30. [...] Mohamed Omar attackerar Expo i ett blogginlägg. Läs blogginlägget här. [...]

  31. j-t said, on juli 26, 2009 at 4:49 e m

    Från Charlotte Wibergs blogg länkad ovan, ur en kommentar:
    ”Man ska vara ytterst skeptisk till organisationer eller länder som har namnet ”Demokratisk” eller ”Demokratiska” i sig. Tyska DEMOKRATISKA republiken, Expo DEMOKRATISK tidskrift osv.”

    Expo verkar faktiskt vara väldigt angelägna att framställa sig som en demokratisk tidning. Som om andra tidningar inte är det. Men vad är det som särskiljer Expo och skulle göra Expo mer specifikt demokratisk än övrig media ?

    Israel sägs ju vara det enda demokratiska landet i mellanöstern. Kanske menar Expo att dom är demokratiska på samma sätt som Israel, dvs all makt och alla röster åt judar, resten är gojim och har inte i demokratin att göra.

    M.a.o. judisk demokrati.

  32. nisse said, on juli 26, 2009 at 5:16 e m

    Icke att förglömma är den organiserade judenhetens inblandning i massinvandringen till Väst, utmärkta böcker i sammanhanget är prof. Kevin MacDonalds Culture of Critique och Hur Sverige blev en mångkultur av Meister Eickhart. Förfarandet och metoderna för att införa s.k. mångkultur och öppna portarna för obegränsad massinvandring är helt identiska i USA som i Sverige och övriga Väst.

    Så lite respekt har judenheten för andra folk och kulturer, de anser att det skall vara ”mångkultur” i alla länder utom i Israel, där skall det vara judiskt etniskt rent. Ett hyckleri som inte liknar någonting.

    Sedan när de lyckades föra in enorma mängder djupt främmande folk i Väst, så hetsar de olika grupperna mot varandra och startar diverse Expo och tjuter av förtjusning.

    I Postville, i Sovjetunionen, i Palestina, i Västs mångkultur. Samma folkmordspolitk, samma retorik. De vill bara en enda sak: Döda så många gojer som möjligt. Punkt.

    • Dennis Berglund said, on juli 26, 2009 at 8:14 e m

      Ja, det där har jag funderat på. Hur många icke-judar invandrar egentligen till Israel? Finns det några uppgifter på det? Hur många flyktingar tar Israel emot? Finns det någon som vet?

  33. AL said, on juli 26, 2009 at 7:22 e m

    Mycket, mycket bra Mohamed. De flesta av dina artiklar är väldigt intressanta. Tack för en fantastisk blogg.

  34. Berg said, on juli 26, 2009 at 7:58 e m

    Jag har aldrig läst Expo, o nu kommer jag verkligen aldrig göra det.

    • Fredrik Gustafsson said, on juli 26, 2009 at 8:19 e m

      Berg:

      Tyvärr är det nog så att du, indirekt, läser Expo oftare än du tror. De stora tidningarna förlitar sig ofta på uppgifter från just Expo när de skriver om s.k. ”rasism” och ”högerextremism”.

      • Berg said, on juli 26, 2009 at 8:23 e m

        Nja, nu läser jag ju helst inte dagstidningar heller då de bara är fyllda med smörja som ingen vettigt intelligent människa borde gå på.

      • Tage said, on juli 27, 2011 at 11:17 f m

        Fantastisk att tidningarna förlitar sig på dylika tomtar.
        Men………….. Mikael Ekman borde ha priset för som den bäste kämpen mot rasism. Alla som hör denne komiske figur prata (eller snarare grymta) förlorar snabbt tron på den vita rasens överlägsenhet

  35. Rezan said, on juli 26, 2009 at 8:45 e m

    Undebart skrivet MO håller med dig till 100%.
    När Turkiets premiärminister kritiserade Israel hårt för dess skoningslösa bombningar i Gaza vem var det då som kallade Recep Erdogan för anti-semit jo inte mindre än anti-Demation league, som svar gav Erdogan bara för att man kritiserar Israels regering betyder inte att jag är anti-semit, det är inte judiska folket jag kritiserar utan regeringen, jag har rätt att kritisera vilket regering jag vill vare sig det är Israel eller något annat land!

  36. sai84 said, on juli 26, 2009 at 9:03 e m

    Det beskriver deras mentalitet att utnyttja terminologier i egenskap av anti-semit, höger-extremist, konspirationsteoretiker och så vidare för att det är deras enda sätt att bemöta en debattör. Det verkar som Charlotte Wiberg inte har någon form av följdriktig argument för att kunna stärka sina ståndpunkter och bemöte Mohamed Omar med hänsyn till att en fri och öppen debatt ska inte permitteras här i Sverige.

  37. Björn Björkqvist said, on juli 26, 2009 at 9:07 e m

    Tack för ett bra inlägg. Inget som jag inte kände till men dessvärre känner de breda massorna inte till något som de inte serveras i kvällspressen. Därför är det oerhört glädjande att denna information får spridning i olika miljöer.

    När vi ändå rekommenderar olika böcker så vill jag, förutom de som redan nämnts, tipsa om David Dukes Jewish Supremacism. http://www.arminius.se/index.php?c=82&p=1509

    Många av de andra böckerna som nämnts, och ytterligare ett flertal som berör ämnet, finns att köpa hos http://www.Arminius.se/

  38. Fas said, on juli 26, 2009 at 10:43 e m

    Eloge för ett mycket bra inlägg. Ett tillägg kan vara att Olof Aschberg skänkte en del av ikonsamlingen till nationalmuseum i Stockholm där den kan beskådas av allmänheten:
    http://www.nationalmuseum.se/sv/Om-samlingarna/Maleri/Ikoner/

    Han har därmed även fått sitt namn inristad i marmor som en av nationalmuseums större bidragsgivare! Självklart nämns inte ett ord om hur Olof kommit i besittning av ikoner från 1600-talet.

    En bra artikel om revolutionen finns fö här: http://www.ihr.org/jhr/v14/v14n1p-4_Weber.html

    Till sist en hälsning till alla ”kristna” sionister: http://www.youtube.com/watch?v=YvF4BidqiQw

  39. Lästips « Templum said, on juli 26, 2009 at 10:52 e m

    [...] Läs fortsättningen här: Expo-exponerar eller mörklägger [...]

  40. Robert said, on juli 27, 2009 at 7:22 f m

    Trodde aldrig jag skulle säga det, tack Mohamed Omar för en upplysande artikel, en mycket god gärning!

  41. nils said, on juli 27, 2009 at 7:56 f m

    Youtube funkar ungefär på samma sätt som expo. Googles judiska ägare har köpt upp youtube så agendan är ungefär densamma som på den av Aschberg/ADL etc kontrollerade expo: Allt som kritiserar sionismen är sett som rasistiskt och antisemitiskt medan rasismen i sionismen ses det mellan fingrarna med:

  42. Fas said, on juli 27, 2009 at 8:38 f m

    Jag känner ditt lidande och din fattigdom, men du är rik. Jag vet hur du hånas av dem som kallar sig judar men inte är annat än en Satans synagoga.

    Hel. Johannes Uppenbarelse

  43. Azadmard said, on juli 27, 2009 at 10:03 f m

    Extrem liberalister, fascister, sionister och omänskliga Krafter utnyttjar media för att sprida lögner och bilda opinion mot motståndare.
    Du kommer att angripas av hycklare på grund av ditt arbete för friheten, du vet at du har folkets stöd i detta land.
    Stort tack för avslöjandet!

  44. Ehsan said, on juli 27, 2009 at 12:25 e m

    Fantastiskt bra, substansrik och informativ artikel du skrivit broder. Jag fick en adrealinkick. Kändes lite som att uppräcka underlandet..

    ”Nästa gång du läser en “islamkritisk” artikel, kopiera författarnamnet och googla på ”namnet + Israel”, till exempel ”Dilsa Demirbag-Sten + Israel”.”

    HAHAHAHA! Klockrent exempel!! :D

  45. sai84 said, on juli 27, 2009 at 12:59 e m

    Jag vill också ta tillfället i akt att yppa ytterliggare mer rasistisk uttalande mot andra folkgrupper från judar i Palestina/Israel eftersom detta skulle tidskriften Expo inte heller vara inklinerad av att publicera till allmänheten.
    http://www.youtube.com/watch?v=hkMlLv3d9Go

    Det enda man nämner rasism är från den europeiska vita rasen istället för att ange vilka det är som ligger bakom ras diskrepansen bland diverse raser och folkgrupper.

  46. nils said, on juli 27, 2009 at 9:14 e m

    Det de försöker så är splittring mellan olika grupper i samhället medan de själva kan smyga iväg när deras skuldbaserade penningsystem rasar. Alla pyramidspel bygger på tro och förmåga att lura in nya ”torskar” in i spelet. Skuldspelet har nått vägs ände och inga fler skuldslavar går att anskaffa för att bygga skuldberget (krediter) högre.”Räddningen” av USAs finanssystem skulle kosta motsvarande 23.7 billioner dollar (trillions på engelska).

    ”If you spent a million dollars a day going back to the birth of Christ, that wouldn’t even come close to just $1 trillion — $23.7 trillion is a staggering figure.”

    http://abcnews.go.com/Business/Politics/story?id=8140184

    För att få ett grepp om hur mycket en billion (trillion på engelska) är kolla detta:

    http://www.pagetutor.com/trillion/index.html

    Folk kommer snart förstå att dessa pengar inte finns på riktigt då banker bara skapar krediter från ingenting och inte riktiga pengar i form av kontanter. Bankrusningar kommer avslöja bedrägeriet då bankerna bara har en bråkdel av vad de dyrt och heligt lovar att kunderna kan plocka ut när de vill från sina konton. Det är därför som bankerna vill att vi ska använda kontokort så att vi inte plockar ut pengarna de inte har. Antagligen behövs det inte många tusen människor som plockar ut sina pengar från SEB banken eller Swedbank för att dessa ska rasa i dagsläget. Statens garantier är bara ett sätt att för få folk att tro att kejsaren (bankerna) verkligen har kläderna (pengarna) på sig – ett sätt att hålla illusionen uppe.

    Det kommer bli mycket tumult och slitningar så det är viktigt nu att vi står tillsammans och inte låter dem söndra och härska. Inga påhopp på muslimer, utlänningar eller infödda ”svenskar” – det är det de vill – att vi slåss oss emellan. Rikta vreden mot parasiterna så kan vi tillsammans bygga ett parasitfritt samhälle byggt på ett ärligt penningsystem efteråt.

    I veckan ska dessutom FED försöka prångla ut en kvarts billion dollar på auktion och inga utländska köpare är längre villiga att betala USAs proxykrig åt Israel. Det riktiga mörkret närmar sig så håll ihop nu – systrar och bröder.

  47. nils said, on juli 27, 2009 at 9:34 e m

    Det de försöker med är att så är splittring mellan olika grupper i samhället medan de själva kan smyga iväg när deras skuldbaserade penningsystem rasar. Alla pyramidspel bygger på tro och förmåga att lura in nya ”torskar” in i spelet. Skuldspelet har nått vägs ände och inga fler skuldslavar går att anskaffa för att bygga skuldberget (krediter) högre.”Räddningen” av USAs finanssystem skulle kosta motsvarande 23.7 billioner dollar (trillions på engelska).

    ”If you spent a million dollars a day going back to the birth of Christ, that wouldn’t even come close to just $1 trillion — $23.7 trillion is a staggering figure.”

    http://abcnews.go.com/Business/Politics/story?id=8140184

    För att få ett grepp om hur mycket en billion (trillion på engelska) är kolla detta:

    http://www.pagetutor.com/trillion/index.html

    Folk kommer snart förstå att dessa pengar inte finns på riktigt då banker bara skapar krediter från ingenting och inte riktiga pengar i form av kontanter. Bankrusningar kommer avslöja bedrägeriet då bankerna bara har en bråkdel av vad de dyrt och heligt lovar att kunderna kan plocka ut när de vill från sina konton. Det är därför som bankerna vill att vi ska använda kontokort så att vi inte plockar ut pengarna de inte har. Antagligen behövs det inte många tusen människor som plockar ut sina pengar från SEB banken eller Swedbank för att dessa ska rasa i dagsläget. Statens garantier är bara ett sätt att för få folk att tro att kejsaren (bankerna) verkligen har kläderna (pengarna) på sig – ett sätt att hålla illusionen uppe.

    Det kommer bli mycket tumult och slitningar så det är viktigt nu att vi står tillsammans och inte låter dem söndra och härska. Inga påhopp på muslimer, utlänningar eller infödda ”svenskar” – det är det de vill – att vi slåss oss emellan. Rikta vreden mot parasiterna så kan vi tillsammans bygga ett parasitfritt samhälle byggt på ett ärligt penningsystem efteråt.

    I veckan ska dessutom FED försöka prångla ut en kvarts billion dollar på auktion och inga utländska köpare är längre villiga att betala USAs proxykrig åt Israel. Det riktiga mörkret närmar sig så håll ihop nu – systrar och bröder.

  48. Jörgen said, on juli 27, 2009 at 11:47 e m

    För djupare förståelse av sionisternas avgörande roll i diverse socialistiska, kommunistiska och anarkistiska rörelser, i den ”ryska” revolutionen och i det tidiga Sovjetunionen så rekommenderar jag ”The Jewish Century” av den ryskjudiske, och numera amerikanske, historieprofessorn Yuri Slezkine. Boken är mycket intressant och informativ.

    Här är även en intressant intervju med författaren.

  49. Lasse Wilhelmson said, on juli 28, 2009 at 9:44 f m

    Kul att fler än jag läst ”The Jewish Century” som jag hänvisat till tidigare och även använder som källa i den första intervjun som Mohamed Omar gjorde med mig.

    http://lassewilhelmson.wordpress.com/2009/04/28/varstingen-intervju-med-sionistkritikern-lasse-wilhelmson/

    Jag menar nog att den boken är helt grundläggande om man vill förstå judarnas roll i 1900-talets historia.

    MVH

    Lasse W

  50. Fingal said, on juli 29, 2009 at 12:55 e m

    Intressant och bitvis givande läsning. Det är onekligen så att den sionistiska rörelsen är chauvinistisk, och har även rasistiska inslag. Alla människor som bokstavligt tolkar ett religiöst och kulturellt budskap med att dem är utvalda av Gud och har tron på ett utlovat land tenderar att se ner på andra folkgrupper, oavsett om det är muslimer, judar, kristna, eller hinduer. Men för den delen ska man inte dra alla över en kam.

    Vad tjänar det till att prata OM dem och inte MED dem? Och är det konstruktivt att prata om Dem och Vi?

    Sen är det väldigt intressant att ingen här verkar reflektera över kopplingen mellan de som buntar ihop alla judar med sionisternas/israeliternas våldsdåd och hur de förstnämnda samtidigt väljer att inte kritisera det muslimska motståndet i Palestina, eller Hizbollahs förehavanden i Libanon: Att glorifiera sin egen ”sidas” kamp och framförallt dess metoder men samtidigt fördöma fiendens tillvägagångssätt som barbarisk och ondskefull är något som både USA och Israel versus Palestinska motståndsrörelsen har gemensamt. Ingen verkar vilja reflektera över den ”egna sidans” grymheter utan pekar endast finger på fiendens brott. Det behövs mer självrannsakan och dokumentering från framförallt den palestinska sidan av vilka brott och nidingsdåd deras egna begått i deras kamp, samtidigt som israeliterna/sionisterna ska göra detsamma, vilket har skett i viss utsträckning, även om man absolut kan önska mer av detta!

    Ifall detta är en tankeställare så kan Robert Fisks ”The Great War For Civilization – The Conquest Of The Middle East” (ISBN-13 978 1 84115 008 6) vara värd lektyr, alternativt Mohammad Fazlhashemis ”Occidentalism: idéer om väst och modernitet bland muslimska tänkare”.

    • j-t said, on juli 29, 2009 at 7:17 e m

      Fingal – prata MED vem? Det finns inget sådant intresse från andra sidan.

      Jag tror att flera kommentatorer här gärna skulle skriva en debattartikel. Ta t.ex. Lasse Wilhelmson. Av hans tidigare kommentarer att döma vore han säkert intresserad av att få in en debattartikel i DN eller Svd. Säkert också Omar själv, för den delen.

  51. Nordbo said, on juli 29, 2009 at 9:13 e m

    Ja, jag har följt diskussionerna här ett tag nu och läst det som har stått i tidningarna. Det finns inget som helst intresse från etablissemangets sida att bemöta argumenten wsom förs fram här eller ha något som ens liknar en dialog. Jag hade inga högre tankar om dem tidigare, men det jag har sett här har fördjupat mitt förakt för journalister och annat löst folk.

  52. Pishko said, on juli 29, 2009 at 11:06 e m

    Hej Mohamed!

    Intressant om sionismen och FN-resolutionen. Jag länkar tre intressanta youtube länkar.
    Det är ett program med den radikale judisk-amerikanske akademikerna Norman Finkelstein.
    Ganska intressant.

    Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=OtrehxN_XfM

    Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=jo565x6Ztt4&NR=1

    Part 3: http://www.youtube.com/watch?v=Wb7aRL8uQfc&NR=1

  53. [...] finns det lite anmärkningsvärd citeringar av Expo på Omars blogginlägg, som gör mig “fundersam” om vad det är för tidning som jag flera gånger har hållit [...]

  54. Lasse Wilhelmson said, on juli 30, 2009 at 3:00 e m

    Hej Fingal.

    Jag har inte märkt att det finns någon som diskuterar här som ”buntar ihop alla judar med sionisternas/israeliternas våldsdåd” som du slriver. I alla fall har jag aldrig gjort det, tvärt om, vilket du kan notera om du läser artiklarna på min blogg

    http://lassewilhelmson.wordpress.com/

    Själv har jag judisk släktbakgrund och har också varit medlem i den svenska judiska ”fredsgruppen” Judar för en Israelisk Palestinsk fred (JIPF). Den gruppen är vänstersionistisk, vilket innebär att de jobbar för en sk tvåstatslösning enligt 1967 års ”gränser”. En lösning som accepterar folkmordspolitiken gentemot palestinierna. Se vidare min artikel ”Lägg ner Israel”.

    Problemet med de flesta judar är att deras identitet är kopplad till den ”judiska staten” och att judendomen nuförtiden är kapad av sionismen. Den problematiken kan du läsa om i min korta artikel ”Gaza och diasporajudarnas ansvar”.

    Att diskutera i dagspressen eller andra tidningar har visat sig svårt, åtiminstone för mig. Flera gånger har jag blivit angripen där, men jag får aldrig gå i svaromål. Detta finns dokumenterat på min blogg i samband med artiklarna där.

    Tyvärr är det nog så att verkligheten inte möjliggör dina i och för sig rimliga synpunkter på vilka man bör diskutera med och var.

    MVH

    Lasse W

  55. Judar saknar araberna | Bahlool said, on juli 31, 2009 at 9:02 f m

    [...] läste jag på Mohamed Omars blogg om judarna och den generalisering som sker, när man tror att alla judar är på ett visst sätt. [...]

  56. j-t said, on juli 31, 2009 at 9:11 f m

    Vissa delar av detta inlägg har besvarats här :
    http://annaveeder.wordpress.com/2009/07/27/mohamed-omar-om-expo-och-den-judiska-rasismen/

    Hon svarar att det inte finns nån speciellt stor rasism i Israel. Och att det visst finns medlemmar i Israels regering som är palestinier (1 st):
    ”Raleb Majadele, som 2007 blev den förste icke-drusiska palestinska (muslimska) ministern i Israels historia – först som minister utan portfölj, sedan kultur- och sportminister.”

    Med hennes sätt att argumentera, att finns det en palestinsk minister så finns det ingen judisk rasism på regeringsnivå. Så kunde hon säga att Tyskland inte var antisemitiskt under WW2 eftersom det fanns judiska officerare i den tyska armén.

  57. green_tara said, on augusti 1, 2009 at 7:02 f m

    Tack för en mycket bra och informativ artikel.

  58. Jörgen Paj said, on augusti 3, 2009 at 6:58 f m

    Käre Omar,
    Om jag inte missminner mig ägnade Expo ett helt nummer åt Counter-jihad rörelsen i fjol. Så en total mörkläggning av den verksamhet som sionismens keldjur ägnar sig åt går inte att utläsa av Expo. Dessutom är ju deras favorit-troll Sverigedemokraterna vilka närmast kan ses som en svensk filial till den europeiska islamfobin (och sionismen). Men du har säkert rätt i att ADL har ett finger med i spelet som finansiär av tidningen.

  59. Gekko said, on augusti 9, 2009 at 9:42 f m

    Tack för en lysande artikel, vem kunde tro för ett par månader sedan att jag skulle läsa en muslimsk blogg regelbundet? Min första hungriga tanke är att det vore intressant med en likande jämförelse ang. sverigedemokraterna och sionismen.

  60. Gustav said, on augusti 12, 2009 at 4:28 e m

    Bra inlägg verkligen!
    Rekommenderar folk att gå in och skriva under namninsamlingen på ett nytt parti. http://www.sverigebehoverettnyttparti.nu

  61. sai84 said, on augusti 12, 2009 at 6:35 e m

    Det är rätt ”Gustav” och jag instämmer med dig om att ni bör bejaka er svenska kultur som är i ekvivalens till vår muslimska kulturen.

  62. [...] av landets mest obehagliga lögnspridare – Jerzy Sarnecki, Jan Guillou och Robert ”Expo” Aschberg – att deras husorgan och propagandecentral, Aftonbladet, får sig en rejäl [...]

  63. [...] kan det det. Men knappast genom selektiv journalistik eller den slags lögnproaganda som judiskt ! (?) kontrollerade Expo serverat oss ge senaste [...]

  64. [...] har kritiserat Expo så som judisk. De flesta som tidigare kritiserat Expo förut har varit antinazister. På dem har [...]

  65. [...] I så fall är det allvarligt. Nazisterna kallade mkt för kultur: vad kallar Weil Expo? Ref Axess. Omar [...]

  66. [...] Referens & Relevans: Sd – Kurt Lundgren – Jan Elfverson – Omar [...]

  67. [...] har en aktiepost i Newsmill. Om Newsmill sedan krockar med Weils andra ”produkter”: Expo så blir det naturligtvis litet [...]

  68. [...] diskussion är Mohamed Omar central eftersom han kritiserat svenska judar. Att Omar kritiserat Expo ur ett islamistiskt perspektiv gör inte kritiken mindre spännande eller ovederhäftig, snarare [...]

  69. [...] Expo finansieras av internationella bankirer och tidskriftens ansvariga utgivare är juden Robert Aschberg, vars farfar, Olof Aschberg, finansierade förstörelsen av kyrkor och folkmordet på kristna i Ryssland efter den judiska revolutionen i landet 1917. [...]

  70. [...] Expo finansieras av mäktiga judiska kapitalister. Ansvarig utgivare är juden Robert Aschberg, son till den judiske bankiren Olof Aschberg som [...]

  71. [...] Mohamed Omar: Expo – exponerar eller mörklägger? [...]

  72. [...] Och kan det ha något att göra med att Expos verksamhet finansieras av judiska rasister så som Anti-Defamation League, Gabriel Urwitz, Robert Weil och Mikael Kamras? [...]

  73. hedningen said, on januari 11, 2011 at 3:17 e m

    Tack Omar !

    Det va väldigt viktig att veta att svenska ”antirasistiska tidskriften” Expo + amerikanska ADL är av samma kaliber dvs judiska rasister.

    • j-t said, on januari 11, 2011 at 5:44 e m

      Expo angriper och svartmålar folk även på vänsterkanten som på något vis lyfter fram saker som talar emot den råa Stalinistiska krigsprapagandan från slutet av andra världskriget.

      T.ex. förra numret då dom angrep den pacifistiska vänstergruppen Svenska Freds i Tyresö. Och i senaste numret angriper dom ”vaken.se”.

      ”Hedlund skrev också: ”Sandin pekas av Svenska Kommittén mot Antisemitism ut som historieförfalskare”. Han anförde, att jag inte längre trodde på att tyskarna gjorde tvål av sina dödade offer. Men när Tuffs vice ordförande Monica Schelin ringde honom och berättade om judiska historieprofessorer som tagit avstånd från just den seglivade tvålmyten, skrev han faktiskt att hon inte hade kunnat nämna någon trovärdig källa.”

      ”ör en tid sen blev jag uthängd i tidningen Expo (Se nedan min krönika i Radio Tuff med rubriken ”Expo exponerar sin demagogi”) Där förfasade sig en Jonatan Leman över att jag i Radio Tuff för över fyra år sedan hade kallat Paul Rassinier för ”ett modigt sanningsvittne”. Leman aktade sig noga för att berätta om vem Rassinier var. Det skulle inte alls ha passat i hans syfte att brännmärka mig. Jan Myrdal, liksom jag knappast någonsin misstänkt för att vara på den politiska högerkanten, har skrivit om Rassinier. Här kommer en text som jag skrav 2002:”

      http://tuffsandin.blogspot.com/

  74. j-t said, on januari 11, 2011 at 5:53 e m

    Från http://tuffsandin.blogspot.com/,

    ORSDAG, DECEMBER 23
    JAN MYRDAL OM FAURISSON OCH RASSINIER

    ”…

    Myrdal redogör för Rassiniers beskrivning av lägren som ett fasans universum men att lägren inte principiellt skilde sig från andra länders, till exempel de franska i Algeriet och Indokina.

    Men Rassinier gick ett steg vidare. Han hävdade att kommunistpartierna och fånglägerledningen sedan vid befrielsen tagit över alla hedersposter och talade i fångarnas namn. Han hävdade att det var för att undgå frågan om hur denna ohyggliga mängd kadaver kommit till stånd som man mytiserade hela detta koncentrationslägerhelvete.

    Rassinier hävdade att gaskamrarna var en myt. Inte för att det inte skulle ha funnits någon gaskammare eller genomförts några försök med avlivande i gaskammare utan för att gaskamrarna som förklaring på massdöden var en myt, skapad för att avvältra skuldbördan från den grupp vilken varit medskyldig i massmorden; den grupp som offrat sina medfångar för att få egna fördelar, som dömt dem till hungerdöd genom att systematiskt stjäla deras matransoner. Den grupp som –och det var nu det började brännas– offrat medfångar för att stärka det kommunistiska partiets positioner och för att bevara den centrala och ledande partikadern intakt inför de kommande uppgörelserna”

  75. [...] också Tanja Schults utställning om Raoul Wallenberg, och hyllar den sionistiska organisationen Expo. Han ska också ha skrivit för tidningen Judisk [...]

  76. [...] Jonathan Leman på Expo och Svenska kommittén mot antisemitism, känd för sitt eviga lipande om [...]

  77. [...] Dagens Nyheter, som likt Expressen ingår i den judiska mediekoncernen Bonnier, är Expo-medarbetaren och fanatiska sionisten Lisa Bjurwald sur på Mikael Jalving och gnäller hjärndött [...]

  78. [...] innan revolutionen och Tyskland innan Adolf Hitler. Men för alla som insett att propagandagruppen EXPO är ett judiskt projekt finns det dock anledning att oroa sig. Historien tenderar att upprepa [...]

  79. [...] är sedan länge känt att Expo finansieras av mäktiga judiska finansmän och att ”supporter”-gruppernas insamlingar således bör ses som spel för [...]

  80. [...] Expo – exponerar eller mörklägger? [...]

  81. [...] annan folkpartist som vill tillåta djurplågeri är sionisten Fredrik Malm, som har arbetat för Expo och sitter i styrelsen för Samfundet Sverige-Israel. Också Malm är engagerad för [...]

  82. [...] judiske finansmannen Robert Weil, som pumpat in pengar i staten Israel men även i svenskfientliga Expo som nämns [...]

  83. Teskedsorden « Obekväma sanningar said, on april 19, 2011 at 12:57 f m

    [...] av judisk-ägda Bonnier Utbildning. I samband med detta utskick samarbetar de med sionistiska Expo, där Jonathan Leman (✡) är skolsamordnare. Bland de som deltar i projektet finner vi [...]

  84. Pesach « Obekväma sanningar said, on april 20, 2011 at 5:22 f m

    [...] (I, II, III) Dagen VK Intressant inlägg om Expo på Ad [...]

  85. [...] Expo – exponerar eller mörklägger? [...]

  86. Tage said, on juni 18, 2011 at 6:42 e m

    Egentligen borde media pressas lite hårdare att ta ställning till Expos stolliga påståenden.Ett återkommande mantra i Expos förkunnelse är påståendet att motståndaren ägnar sig år konspirationsteorier om att ”judarna styr världen”.
    Jag har aldrig sett detta skrivet någonstans på någon hemsida överhuvudtaget . Detta att detta skulle påstås är om något – EN KONSPIRATIONSTEORI. Det som däremot har påståtts är att AIPAC; SIMON WIESENTHAL Centre och inte minst ADL har ett stort inflytande när det gäller utformandet av USA:s politik i Mellanöstern i allmänhet och USA.s förhållande till Palestina och staten Israel i synnerhet. Om dessa organisationers faktiska inflytande vill Expo inte diskutera och ingen journalist vågar ställa frågan till Expo om detta.
    Expo unviker frågan med detta rundsnack om ”antisemitiska föreställningar om judisk makt”.

  87. Tage said, on juni 18, 2011 at 6:55 e m

    Du borde ge ut en bok om Expo. en garanterad försäljningssuccé!!

  88. Leif Åhlin said, on juni 23, 2011 at 7:35 e m

    Majoriteten i generalförsamlingen är islam. De resolutioner som ”Omar” påpekar, är endast förslag och har ingen som helst betydelse då det är säkerhetsrådet i FN som utdelar omdömen. Några kritiska sådana har ej i detta fallet förekommit.

    Att Expo har många lik i sin garderob är väl känt. Det märkliga är väl hur många personer som direkt stödjer deras verksamhet

  89. Tage said, on juli 27, 2011 at 11:13 f m

    Det är dags för dig att skriva en bok om Expo.

  90. Micke said, on augusti 5, 2011 at 4:23 e m

    Extremt bra artikel! Judarna förpestar världen, dom skapar osämja, krig, dekadens, hat och förtryck. Sverigedemokraterna är ett jude och bögälskande parti som försöker få oss svenskar att rikta vårt hat och missnöje mot Muslimer. Rösta absolut ej på detta parti, ni gör Sverige en björntjänst.

  91. Josefina Bergfast said, on augusti 6, 2011 at 7:14 f m

    Är ”ANTI-RASISM” och ”ANTI-FRÄMLINGSFIENTLIGHET” ENBART av GODO?
    (När praktiskt taget alla människor runt hela jordklotet är ”rasister och främlingsfientliga”?)

    Eftersom INKLINATIONERNA och TENDENSERNA hos en mycket, mycket stor del av mänskligheten, ja en fullkomligt övervägande del, faktiskt kan beskrivas vara tendenser och inklinationer till det som vi vanligtvis vill kalla för ”RASISM OCH FRÄMLINGSFIENTLIGHET”, är ett faktum, så skulle man kunna hävda att dessa företeelser är så pass världsomfattande och allmänna företeelser att de som begrepp, och framför allt som EPITETSBEGREPP, alltså ”stämplingsbegrepp”, helt skulle kunna upphöra, eller rätt och slätt DUMPAS?

    JUST DÄRFÖR att majoriteten av mänskligheten verkligen har liknande inklinationer och tendenser, över hela jordklotet?

    DE SOM då vill mena sig vara förespråkare för att vilja BEKÄMPA ”rasism och främlingsfientlighet”, de gör sig då i praktiken till ”motståndare och bekämpare” till en MYCKET STOR DEL AV HELA MÄNSKLIGHETEN?

    De gör sig alltså till ”fiender” till en stor del av mänskligheten, genom att vilja skam- och skuldbelägga de vanligaste och mest frekvent förekommande inklinationerna och tendenserna hos densamma?

    Vad skall man då göra inför de krockar, konfrontationer, bråk, misstro, missförstånd, oförmågor att kunna förstå sig på, eller godkänna, eller kunna erkänna, ”de andra”?

    SAMMA PROBLEM finns ju över hela jordklotet, i större eller mindre skala, beroende på HUR STOR ANDEL av ”de andra”, som finns hos ”ursprungsinvånarna”, var än ”ursprungsinvånarna” befinner sig runt jorden?

    Så vad skall man göra inför de problem som också tenderar att upprepa sig överallt?

    När EN LITEN ANDEL av ”de andra” finns, känns för de flesta ”urinvånare”, var de än befinner sig runt jordklotet, inte så besvärande eller problematiskt. Alla bjuder då istället generöst till, och de flesta ”urinvånare” vill vara vänliga och hjälpsamma mot ”de andra”.

    Fram TILL EN VISS känslig och PROBELMATISK GRÄNS uppstår.

    När DEN GRÄNSEN ÄR NÅDD, så infaller det andra känslor och REAKTIONER?

    På de missförstånd, krockar, bråk, konflikter, stölder, bedrägerier, våldtäkter och mord som förekommer, i flera fall därför att det finns brist på tillit och samhörighetskänslor ÅT BÅDA HÅLLEN, mellan ”de olika”, dvs. ”de andra”, infaller plötsligt en BRIST på vänlighet och generositet, som upprepar sig på likartat vis runt hela jordklotets alla kulturer och samhällen? (Det finns ju alltid ett ömsesidigt ”de andra” här, där ursprungsinvånarna är ”de andra”, för de ”nyinflyttade”.)

    Det som då behöver INFINNA SIG hos en majoritet av medborgarna är det SUNDA FÖRNUFTET, som säger att NU BEHÖVER INVANDRINGEN BEGRÄNSAS, till en mer LAGOM nivå.

    Denna ÅSIKT är då en omtänksam, vänlig, hänsynsfull, ansvarsfull, klok och förståndig ÅSIKT, och det är GODA och insiktsfulla tankar att omfattas av, NÄR DEN KRITISKA GRÄNSEN är nådd.

    DEN SOM DÅ ÄR IHÄRDIG i att vilja fortsätta att driva en mycket stor invandring, och en mycket hög invandringstakt, med mycket främmande folkslag som har mycket olika ideologier, religioner, ideal, kulturer, traditioner och språk, DEN ÄR ANSVARSLÖS? Samt också insiktslös, hänsynslös och oförståndig. DET ÄR också EN MÄNNISKOFIENTLIG hållning att inte vidta korrekta FÖRÄNDRINGAR så att man UNDVIKER ökade motsättningar i samhället. Därmed blir det också en SAMHÄLLSFIENTLIG hållning att förespråka fortsatt hög invandringstakt och nivå.

    Den som vill fortsätta att förespråka en hög invandringstakt, DEN ÄR OFÖRSTÅNDIG, DEN ÄR INSIKTSLÖS, DEN ÄR SAMHÄLLSOANSVARIG, och den är OFÖRMÖGEN ATT INSE vissa fundamentala aspekter som måste tas hänsyn till, när det gäller att kunna skapa någorlunda harmoni i ett samhälle.

    (OM DET ÄR DET SOM MAN VERKLIGEN VILL skapa?)

    ALTERNATIVET, (alltså om man då i verkligheten faktiskt VILL skapa grunder för inbördeskrigiska situationer?), SÅ ÄR SÅDANA åsikter som försvarar en FORTSATT HÖG INVANDRINGSNIVÅ, helt enkelt nödvändiga?

    Dessa ståndpunkter, som förespråkar en fortsatt ökad invandring, verkar då faktiskt, hur konstigt det än kan verka, VERKLIGEN VILJA SKAPA ETT SCENARIO DÄR ETT FRAMTIDA INBÖRDESKRIG BRYTER UT? Genom att ABSOLUT INTE vilja förespråka en begränsning av invandringstakten och utformningen av densamma?

    Detta scenario UNDERBYGGS då genom att faktiskt skam- och skuld- och EPITETS- belägga, de NATURLIGA INKLINATIONERNA OCH TENDENSERNA som de ALLRA FLESTA MÄNNISKOR runt hela jordklotets alla samhällsformationer HAR?

    Att FAKTISKT begränsa invandringen av ”de andra”, OM DEN KÄNSLIGA GRÄNSEN VERKAR ATT VARA NÅDD, är ju det mest SAMHÄLLSVÄNLIGA att göra? OM man då vill SKAM- OCH SKULDBELÄGGA de naturliga tendenserna och inklinationerna, med ”rasist och främlings-fientlig”- epiteten, (för att därmed kunna förhindra att en sund och förnuftig invandringsPOLITIK kan få anhängare, därför att många människor inte vill ha dessa ”fula ord” på sig själva?), så är man motarbetare till en FÖRNUFTIG samhällspolitik.

    DE som vill framställa sig själva som varande EXPERTER på ”rasism och främlingsfientlighet”, och som säger sig vilja förespråka ”ANTIRASISM”, och ”ANTI-FRÄMLINGSFIENTLIGHET”, de blir i själva verket MOTARBETARE, och bekämpare av en sund, omsorgsfull, ansvarsfull och förnuftig, sansad, omtänksam och människovänlig invandringspolitik?

    Människors naturliga tendenser och inklinationer skall bekämpas? Deras fullkomligt normala, fullkomligt naturliga, och fullkomligt överallt runt hela jordklotet vanligt förekommande tendenser och inklinationer och viljor att känna samhörighet med fränder, skall bekämpas? Dessa naturliga inklinationer och tendenser vill man försöka ”bekämpa” och ”förneka” hos en majoritet av mänskligheten?

    Detta fenomen, som alla människor delar, att lättare och naturligare identifiera sig med sina fränder, både etniska, sociala, kulturella, språkliga, religiösa och politiska fränder, som man delar preferenser, förståelse, tänkanden, tyckanden och livsstilsideal tillsammans med, och som är det mest naturliga tendenserna hos de flesta människor runt hela jordens alla hörn, detta skall plötsligt bli benämnt som någonting ”ONT”, och kallas för ”rasism och främlingsfientlighet”?

    DÅ KAN egentligen den eller de som vill påstå sig vara ”ANTI-RASIST-EXPERT”, eller ”ANTI-FRÄMLINGSFIENTLIGHETS-EXPERT” betraktas som en ”FALSKA MARKNADSFÖRARE”? Eller t.o.m. ”bedragare”? Kanske också ”lögnare”?

    Dessa ”marknadsförare” av ”anti-rasism” och ”anti-främlingsfientlighet” skulle i så fall egentligen i själva verket kunna vara någon, eller några, som istället är FIENTLIGA till MÄNNISKOR, och fientliga till mänskliga naturliga, och också värdefulla och sunda inklinationer och tendenser?

    Detta att vilja identifiera sig med sina fränder, söka sig till dem och bygga vänskaper, familjer och samvaro med dem, samt också bygga samhällen tillsammans med dem, det som skapar grunderna för de OLIKA kulturella, etniska, språkliga, musikaliska, kulinariska, arkitektoniska et cetera profilerna, på jorden, det skall anses vara ”rasistiskt och främlingsfientligt” att göra?

    Dessa tendenser och inklinationer lägger i stället grunden för att kunna skapa MÅNGFALDEN av de olika kulturella uttrycken; sånger, danser, språk, berättelser, dikter, konst, musik, mat, klädstilar, arkitektur osv., SOM BLIR TILL GLÄDJE OCH RIKEDOM för alla människor? Där alla de olika nationerna och kulturerna stolt kan visa upp just sina säregenheter och sär-förmögenheter vad gäller sånger och berättelser, bakverk, klädstilar et cetera, som de TILLSAMMANS MED VARANDRA har kultiverat fram? Och på så vis kan berika hela mänskligheten med?

    Att därför vilja ATTACKERA, eller EPTIETSBELÄGGA, eller vilja försöka skam- och skuld- belägga dessa naturliga inklinationer och tendenser och drivkrafter, genom att mena att det är någonting ONT I SIG, att vilja ”känna sig mer hemma med” sina egna ”fränder”, DET ÄR INTE någon ”GOD SAMHÄLLSGÄRNING”. Man är inte med någon slags nödvändighet eller automatik en GOD person som ”står på den GODA sidan”, enbart för att man säger sig vilja ”bekämpa rasism och främlingsfientlighet”.

    Man kan ha helt andra motiv än att vilja vara ”god”, fastän det i många människors ögon låter som någonting ”gott”, när man säger sig vilja förespråka ”anti-rasism” och ”anti-främlingsfientlighet”, därför att så har många fått lära sig att tänka?

    De eller dem, som vill beteckna sig vara förespråkare för ”anti-rasism”, eller ”anti-främlingsfientlighet”, DE kan SJÄLVA betecknas vara de som SKAPAR störst FIENDSKAP, genom att de vill FÖRNEKA människor sina naturliga inklinationer och tendenser? Genom detta så MOTARBETAR de i förlängningen MÅNGFALDENS MÖJLIGHETER? Den mångfald, som förhoppningsvis kommer att fortsätta att finnas runt jordklotets alla OLIKA mänskliga kulturella samhällsformationer, till allas glädje?

    Dessa ANTI-RASISM och ANTI-FRÄMLINGSFIENTLIGHETSFÖRESPRÅKARE, främjar INTE mänsklig MÅNGFALD.

    De främjar istället mänsklig ENFALD.

    ATT däremot FÖRSÖKA BEKÄMPA ALLA VÅLDSUTTRYCK, och HATUTTRYCK, och våld som kommer från hatet, är alltid viktigt, från VILKET HÅLL ÄN hatet kommer, och åt vilket håll än våldet riktar sig.

    ATT FÖREBYGGA VÅLDET är att tillåta och acceptera att människor har de naturliga inklinationer och tendenser vad gäller att vilja identifiera sig med sina ”fränder” som människor har, och sluta att vilja försöka bekämpa dessa naturliga tendenser och inklinationer, genom att skam- och skuld- belägga dem, med hjälp av epiteten ”rasist och främlingsfientlig”.

    ALLA MÄNNISKOR RUNT HELA JORDKLOTET är ”RASISTER OCH FRÄMLINGSFIENTLIGA”.

    DET ÄR HELT OK. FULLKOMLIGT NATURLIGT.

    INGEN ONDSKA I SIG.

    DET ÄR HATET SOM ÄR ONDSKAN, samt högmodet, vreden, girigheten, avunden, kättjefullheten, lättjefullheten och frosseriet……..

    LAGOM invandringsnivå ÄR BÄST, för alla medborgare.

  92. [...] Mona Sahlin avgick som Socialdemokraternas partiet har hon börjat arbeta för den judiska rasisttidningen Expo, som kartlägger och motarbetar nordiska och vita [...]

  93. Nationalist och antisionist said, on december 23, 2011 at 10:19 e m

    Väl skrivet Mohamed.

  94. [...] i sammanhanget är att Expo stödjer judiska maffiagrupper som ADL och den rasistiska terrorstaten Israel som man vägrar granska, läs mer om det [...]

  95. [...] http://alazerius.wordpress.com/2009/07/25/expo-exponerar-eller-morklagger/ 0.000000 0.000000 Dela det här:TwitterFacebookLike this:GillaBli först att gilla denna post. [...]

  96. Elisabeth Lundbladh said, on december 25, 2011 at 6:21 e m

    En eloge till författaren….mycket bra skrivet.

  97. [...] Personligen har Daniel Poohl inga problem med den judiska rasist- och terrordiktaturen Israel, eftersom rika judar betalar hans l…. [...]

  98. Ali1948 said, on januari 16, 2012 at 9:07 e m

    Riktigt bra skrivet. Vi är många som har märkt av dessa samband. Märk väl skillnaden mellen begreppen antisemitism och islamofobi. Bakom orden som präntas in i europeirnas hjärnor finns ett stort PR-syfte. Anti speglar hat och fobi speglar rädsla. Det ena säger att man som anti är hatisk och folk gillar normalt inte hat. Fobi säger att man är rädd och då får man medkänslor. Att media medvetet skiljer på detta säger en hel del.

    PS! Ditt avslut är klockrent

  99. Lasse Wilhelmson said, on mars 10, 2012 at 10:41 f m

    Mycket bra och informativ artikel av Mohamed Omar. Expo är en sionistisk varg som gömmer sig i vänsterdemokratiska fårakläder. Expo bedriver en Stasiliknande verksamhet http://en.wikipedia.org/wiki/Stasi i sin häxjakt på kritiker av sionismen och dess judiska apartheidstat – i strid mot sin officiella värdegrund.

    Detta dubbelspel blir uppenbart även hos Expos ordförande i denna öppna brevväxling.

    http://lassewilhelmson.wordpress.com/2012/01/25/oppet-brev-till-stiftelsen-expos-ordforande-charles-westin/

  100. [...] Robert Aschberg är ansvarig utgivare på den judisk-rasistiska tidskriften Expo. [...]


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Join 52 other followers